Hej alla fina <3

Nu har vi flyttat och det känns skitbra! Vi trivs som fiskar i vattnet. Bara att kunna öppna dörren och gå ut, slippa trappan och kunna ha vagnen på altanen är guld värt! Milo sover ju väldigt mycket bättre om han får sova ute.. eller halvt iallafall ;).. jag är ju som jag är, vågar inte låta honom stå ute på altanen själv så jag drar in halva vagnen, fast dörren är fullt öppen så han får ju massa luft ändå!

Barnen älskar att kunna springa ut och in som dom vill. Pappa köpte en studsmatta till Carro när hon fyllde år och jag köpte ett skyddsnät till det, så den åkte upp dagen efter vi flyttade in och barnen verkligen älskar den! Jag tror nog att som hoppar 2-3 timmar om dagen. Så behöver jag ens säga att dom är helt slut på kvällen? , dom ber om att få lägga sig.. det låter ungifär såhär: Mamma jag är jätte trött, får jag lägga mig?Snälla!
Men det är skönt att dom blir av med all överskotts-energi dom har!

KAOS är väl det rätta ordet för vårt hem just nu. Flyttlådor lite här och var. Vårt rum är färdigt och än så länge sover barnen på madrass i vårt rum eftersom att deras rum är fullt. Men jag gör så mycket som jag hinner med om dagarna. Barnen behöver ju väldigt mycket av min tid och kräver just nu enormt mycket uppmärksamhet,var och en på sitt sätt! Och jag lägger faktiskt hellre min tid och energi på barnen än på de förbannade lådorna! Men tyvärr måste det också fixas.
Imorgon ska jag gå till farfar och hämta blommorna som han har grävt upp till mig, eller jag får nog ta bilen (även om vi typ är grannar), för vem orkar bära stora blommor? Inte jag iallafall. Men det ska bli skönt att få lite fint i trädgården, inte för att det kommer finnas mycket till blommor för dom har väl trillat av vid det här lagret..fast vad vet jag? .. Tänkte att jag skulle sätta lite lökar snart också. Tulpaner, påskliljor och krokusar (tror att de heter så).. Jag verkligen ÄLSKAR blommor, MEN jag är så Himla dålig på att sköta dom, eller jo jag vattnar ju dom och så.. men de dör alltid! Jag vet inte vad jag gör för fel, så om ni har några tips så är dom väldigt välkomna =) ..

Barnen har börjat på dagis igen för ca 3 veckor sedan och det går jättebra! Milo skulle börja inskolningen den 1:a sep. Men det har blivit framskjutet pga sjukdom hos dagis personalen. Men på Måndag ska hon som ska ha hand om Milo nog vara frisk.

Imorgon ska vi städa förrådet och jag hoppas att jag hittar lite till Milo som Noah har haft, bla vinterskor (om dom nu passar då Milo är ganska liten ) , vinteroverall och gummistövlar. det är väl det viktigaste!
Nu funderar jag faktiskt på att gå och lägga mig!

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0