Mitt i allting

Ja nu var det längesen jag skrev här. Jag tappade lusten och hade egentligen inte mycket tid över till att blogga, men nu så gör jag ett nytt försök och hoppas på ett bättre resultat!

Det har hänt ganska mycket kan jag ju säga.. bla så har vi fått en efterlängtad markplan med stor tomt... med inflyttning runt första veckan i September, den ska tapetseras om innan vi flyttar in, så därför vet jag inte riktigt när det blir! Det ska bli sååååå SKÖNT!
Och min lilla tjej har fyllt 5 år, vart tar tiden vägen? Tyckte inte att det var längesen hon föddes.
Milo fyller 1 år 24 september.. och han är inte sen i svängarna direkt! Han började krypa när han var ca fem och en halv månad. Sen ställde han sig upp och gick runt möbler när han var 6 månader. Gick helt när han var 8 månader och 3 veckor. Nu är han snart 11 månader och springer runt med sina syskon som han älskar och avgudar!!
Den 1 september ska han börja skolas in på dagis.. gud vad det kommer bli jobbigt för mig att lämna honom där, jag är van att ha honom hos mig hela tiden.
Det kommer även att bli jobbigt att lämna Carro och Noah på dagis nu efter nästan 3 månaders sommarlov... Det kommer värka i mammahjärtat!! Men dom kommer att ha skoj, leka med sina kompisar och komma in i sina vanliga rutiner igen! Om jag ska vara ärlig så har det varit lite dåligt med rutinerna här hemma under sommaren.. speciellt under de 3 veckorna som Sommai hade sin semester.. då gick vi på känslan helt enkelt!!

Under semestern så hyrde vi en stuga i Höör, över en helg! Hur mysigt som helst. Med gång avstånd till skånes djurpark, där tillbringade vi hela Lördagen och barnen tyckte att det var superkul.
Vid stugan fanns det dammar med lax, så vi köpte fiskekort och sommai drog upp en lax på drygt ett halvt kilo och jag drog upp en på det dubbla. Barnen kallade stugan för "lekstuga" och de verkligen älskade den. Så vi har tänkt att hyra en större stuga där över jul och nyår.

Och som om vi inte har nog med flytten, så har vi blivit sjuka mitt i alltihop. Sommai var dålig söndag-onsdag. Milo fick 39.4 graders feber igår kväll och idag har den legat på 40 grader, stackare. Jag själv har fått urinvägsinfektion och var dålig i magen imorse, trodde först att det kunde vara maginfluensa eller något.. men börjar misstänka att det är min magkatarr som kommer smygande tillbaka!

Nu är det nog bäst att jag går och lägger mig, måste ställa klockan på halv två och ta tempen på Milo. Han gör inte mycket ljud ifrån sig fast han har hög feber.. och det är ju inte bra om den överstigen 40 grader!
God natt fina <3



Stor-Prinsen <3


Lill-Prinsen <3



Min prinsessa <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0