Ambulansen

Somnade när jag nattade busarna och vaknade nyss! Det hände en liten olycka idag, Noah sprang och hoppade i soffan (Även fast vi har sagt åt honom och tagit ner honom 1000 gånger ) och även fast han har ramlat 1000 gånger också! Så denna gånger ramlade han och slog huvudet i hörnet på bordet. Han började skrika och jag gick fram för att trösta honom (Med Milo som sov i min famn) och ser att det blir en mörk fläck i bakhuvudet. Jag får lite smått panik och lägger ner Milo på första bästa ställe och tar upp Noah.. Blodet rinner ner i nacken och jag har svårt att se såret och går och hämtar en handduk. När jag har torkat bort lite blod så ser jag ett jag som är ca 1- 1 1/2 cm långt och gapar ungifär 2-3 mm. Klockan var ca 19.45 och barnläkaren på akuten i Ängelholm går hem kl 17. Så jag ringde 112, eftersom jag var för skakig för att köra in honom själv och om Sommai skulle följa med så hade alla barnen var tvugna att göra det också. Så dom sa att dom redan hade skickat en ambulans hit för att kolla på honom.
Dom kom efter ca 20 minuter och då hade det slutat blöda och Noah hade slutat skrika. Så dom kollade på såret och velade lite om han skulle in o sy eller ej. Till slut ringde han till en läkare nere i Lund och han sa att han kunde stanna hemma eftersom att det hade slutat att blöda och han hade inte svimmat av eller något sådant. Tydligen läker såren på så små barn fort och de tyckte därför att det var bättre att inte sy då det inte va värre!
Skönt att han slapp det iallafall. Jag sa till honom att nu skulle han väl inte hoppa fler gånger i soffan, nää det skulle han inte för att han blödde i huvudet!  10 MINUTER SENARE VAR HAN OCH HOPPADE I SOFFAN IGEN!!!!!!
Nä då fick jag nog och berättade för honom att han fick gå och sätta sig på sitt rum eftersom att han inte lyssnade på vad vi sa till honom! Så så gick det till.

Annars har vi inte hunnit göra så mycket mer ikväll, vi åt middag och sedan gick jag o somnade busarna, som somnade så fort dom la huvudet på kudden :) .. Mina små älskligar!
Imorgon ska jag lämna Noah själv på dagis från 9-12.30. Så då ska jag och Milo köra till konditoriet och köpa lite fika, köra hem till pappa o bara mysa ett tag!
Nu ska jag gå och lägga mig igen för jag är jätte trött.

God natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0