Inte igen...

Oj vilket hopp det blev, men jag har faktiskt inte haft tid att skriva.. får skylla på att jag har 3 barn :P hehe!!

Förra Måndagen, alltså för en vecka sen, så fick jag ju urinvägsinfektion... fick pencillin som jag skulle ta tills i Fredags. Pencillinen hjälpte och jag mådde bra. MEN igår (Söndag) kom den tillbaka igen. Lämnade ett urinprov idag hos min läkare och klart att det visade sig att den hade kommit tillbaka ( varföööör )... ingen aning. Men det gör så j*kla ont!! Påbörjade en ny pencillinkur idag som jag ska äta i 5 dagar.

Och lille Milo bara växer och växer..

När han föddes vägde han 3070 gram och var 50 cm lång.

Idag var vi på bvc och han vägde 3920 gram och var 52 cm lång.. :) Skönt att han får i sig vad han behöver, och han nästan slutat med ersättning helt nu. På kvällen kan han bli lite extra hungrig ibland, och då ger jag honom 30 ml NAN... det är ju inte mycket, men det brukar komma upp igen!! Så han äter mellan 30 ml - 60 ml per dygn... och det är ju typ ingenting... När dom är en månad gamla brukar dom äta mellan 120-180 ml ersättning per måltid, alltså minst 6 ggr per dygn..!! Så eftersom han äter så extremt NAN så tror jag nog att min mjölk är fullt igång nu :D *Överlycklig* Älskar att amma!!

Idag var jag ock köpte skor till Carro och Noah.. det blir dyrt varje vinter. Köpte overaller till dom förra månaden och de kostade 699 kr styck. Alltså 1400 kr!! Och idag blev det ännu dyrare.. 799 kronor per par... Woho 1598 kr.  Vågar inte ens tänka på nästa vinter när Milo också behöver riktiga vinterkläder!! Milos overall kostade ju bara 249 kr :) lite skillnad, men han ligger ju i vagnen i en jättevarm åkpåse så han har det nog bra!! Men kosta vad det kosta vill... Jag vill inte att mina små älsklingar ska frysa!!

Men eftersom att ganska mycket pengar gick till skorna och att jag ska köpa en ganska dyr babysitter till Milo som kostar 1200 spänn, så blir det ullared på Lördag för att handla långarmade tröjor och långbyxor till de stora barnen..!! Milo har ju gott om kläder, men det blir nog något sött plagg till honom också!! :)  Åhh vad jag längtar till Lördag, bara jag och lillasyster Sofie och Lille milo som ska dit.. Milo är ju så snäll och gör inte mycket ljud ifrån sig så jag tänkte att jag ska ha honom i bärsele, babyskyddet tar så mycket plats i kundvagnen...

Nu ska jag plocka fram kläderna barnen ska ha på sig till dagis imorgon och sen blir det sängen!!
God natt på er!!


Kommentarer
Postat av: Emma

uasch inget roligt med urinvägsinfektion...

Hoppas att de blir bra snart!



Så roligt att åka till gekås :D



Kram

2009-10-20 @ 20:22:31
URL: http://emmasak.blogg.se/
Postat av: Sandra

nää inte kul alls!! åhh det ska bli så kul med gekås... jag bara älskar att gå där :) nu va det ju några månader sen jag var där sist.. kram

2009-10-22 @ 15:48:15
URL: http://fredrikssonsandra.blogg.se/
Postat av: Emma

http://www.mashdesign.se/

Här är adressen till halsbanden.

Kram kram

2009-10-31 @ 20:53:26
URL: http://emmasak.blogg.se/
Postat av: Sandra

tack så mycket :) kram

2009-11-01 @ 16:22:01
URL: http://fredrikssonsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0