En jättetrevlig lördagskväll

Sommai jobbade igår och efter jobbet åkte han och hyrde tre stycket filmer till mig. Personal effects, Two lovers och Flikvänner från förr. Och det var tänkt att jag skulle ha filmkväll och mys i soffan med Milo när de stora barnen hade lagt sig. Sommai sitter ju och spelar datorspel. Men när eftermiddagen kom så ändrade vi oss, eftersom min farbror Patric hade sagt till oss att vi skulle komma dit, så det gjorde vi istället och det var jättetrevligt. Patric och min kusin Robin hade fyllt år så de firades igår. Där var inte så många folk som det brukar men det var släkten på Tinas ( farbrors fru) sida. Vi, pappa,farfar o eines, några vänner till patric o tina, min andra farbror tomas och hans fru och två av deras barn. Deras yngsta är lika gammal som Caroline. De hade jätte roligt ihop igår, men dom är två bestämda damer, så lite bråk blev det imellanåt...!! Det bjös på smörgåstårta som var jättegod. Sedan tårta o bullar. Vi var inte hemma förren klockan två inatt. Men det var riktigt trevligt!!

Idag Söndag, blir det mest mys. Ska kolla på film och äta god mat. Nu till lunch ska jag laga pasta o köttfärsås. Och ikväll när sommai kommer hem från jobbet så blir det thailändsk soppa (mums)....
Ganska jobbigt att sommai jobbar 7 dagar i veckan. Men nu ska han ta pappaledigt från mån-fre denna veckan, så det ska bli skönt! Han började ju jobba två dagar efter jag hade kommit hem med Milo och det var ganska jobbigt för mig..men men det gick det med :)

Ställde mig på vågen igår för första gången efter förlossningen haha.
Har 10 kg kvar att gå ner till den vikt jag hade innan jag blev gravid med Milo. MEN sen hade jag ju 10 kg kvar efter Noah när jag blev gravid med Milo... så jag har 20 kg att gå ner innan jag är nere i min normala vikt, dvs innan barnen. usch, blir trött av att bara tänka på det!!
Men jag kommer INTE att göra om samma misstag som jag gjorde med Noah. Jag började träna på gym 7 dagar i veckan när Noah var Två månader, och det gjorde så att min bröstmjölk försvann.. så jag fick ge honom ersättning.
Milo äter ca 30-40 ml ersättning 2-3 ggr per dygn pga att jag antagligen inte har tillräckligt (tror jag).. men det konstiga är att ibland när jag har ammat honom och han inte verkar nöjd, så ger jag honom ersättning. Och när han då dricker den så verkar det som att han får jätte ont i magen och riktigt spänner hela kroppen och skriker... Sen efteråt så kräker han upp allt i några omgångar.  Så kanske har jag tillräckligt med mjölk, det kanske bara är sugbehovet han har.. men det dumma är att jag har köpt nappar för 400 kr sedan han föddes, testat ALLA sorter som finns att köpa.. MAM, Esska, Tomme tippe, Avent m.m ... han vill inte ha någon!!

Nu ska jag ta hand om mina små troll och laga lite lunch till dom... sen lunch jag vet, men de sov till kl 10.30 :) Inte konstigt efter all lek igår kväll, fram till natten :D

Ha det bra :)



Kommentarer
Postat av: Emma

Så skönt att han ska vara hemma lite nu :)

Men vad jobbigt att lilla Milo inte vill ta nappen.. Jag är jätteglad att Kevin tar den annars ahde han varit som fastklistrad vid röstet skulle jag tro ;)

Kram

2009-10-11 @ 17:03:52
URL: http://emmasak.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja det ska bli jätte skönt! Då kanske man får sova lite :) längtar... Caroline ville heller aldrig ha napp, usch det är så jobbigt att själv vara napp :/, Hur gammal var Kevin när du gav honom napp? Bvc sa att det är alldeles för tidigt att ge Milo napp nu och att det är därför han inte tar den. Men Noah tog den några dagar efter han föddes tror jag! Kram

2009-10-12 @ 01:24:38
URL: http://fredrikssonsandra.blogg.se/
Postat av: Emma

Kevin fick nappen dan efter han föddes.. Men för liten tror jag verkligen inte att han är för de brukar ge napp till de barnen som är födda förtidigt för att de ska lära sig att andas på rätt sätt.. Men de finn några nappar på babyproffsen som är extra små i den som de suger på om han tycker att de är för stora. Eller han vill kanske bara inte ha den ändå?

Kram

2009-10-12 @ 10:35:23
URL: http://emmasak.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ok! Jag ska testa den nappen då. Han tycker både att den är för stor,eftersom han klöks. Och jag tror att han tycker att den smakar äckligt tror jag.. men det kan ju vara som han bara tycker att det är obehagligt att ha den i munnen!! jobbigt jobbigt... kram

2009-10-13 @ 20:09:04
URL: http://fredrikssonsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0